Obsah:

Nemáte čas, a už vůbec ne energii?


Jde o častý problém, kdy je zapotřebí jednat rychle a nepřemýšlet nad svou situací, protože váš čas je opravdu drahý. Každá minuta, kterou máte, může být využita k vaší relaxaci a doplnění energie, které máte nedostatek. Praktikováním následujících technik se vám podaří alespoň na chvíli vypnout a zregenerovat se, abyste se mohli pustit do další práce.

Máte méně jak 5 minut?
Chtěli byste mít magický nástroj na okamžité odpoutání od stresu, který vás pohlcuje? A co kdybyste mu nemuseli věnovat více jak 1 minutu, šli byste do toho?
Život je vyplněn častým napětím a obavami, které způsobují stres. Mnozí z nás z něj téměř nevyjdou a odráží se to na našem zdraví a psychice. Během dne ve spěchu reagujeme na tisíc požadavků, které k nám přicházejí a pro mnohé z nás jsou to jen samé negativní věci. Je potřeba znát způsob, jak se odpoutat od všedních okolností, zklidnit se a najít pokoj ve svém nitru. A nemusí vám to  dokonce zabrat více, jak pár minut.

Snažte se během dne uvědomovat si své pocity a stav, v jakém se nacházíte. Jakmile budete pohlceni stresem, nebudete mít čas a bude se na vás hrnout další práce, je to právě ta správná chvíle zastavit se. Vyberte si pro ni jednu z následujících technik, která vám bude nejvíce vyhovovat:

Počítání do čtyř
Pomalu se nadechujte a počítejte do 4. Zadržte dech na další 4 doby. Poté opět na 4 doby pomalu vydechujte. Po výdechu opět zadržte dech, dokud nenapočítáte do 4. Pro umocnění efektu můžete zavřít oči. Pomalé dýchání na 4 doby opakujte 1-5 minut.

Počítátní do deseti
Počítejte při pomalém dechu do deseti. Měli byste si uvědomovat svůj dech a při výdechu se zbavit maxima vzduchu. Jakmile se přistihnete, že se nesoustředíte na svůj dech, začněte počítat znovu od jedné.

Dýchání celým tělem
Zvedněte ruce a nadechujte se i konečky prstů, hlavou a rameny. Vydechněte pak i směrem dolů do krku, až ke konečkům prstů u nohou. Vnímejte, jak z vás odchází vše negativní.

Klidové dýchání
S nádechem si představujte, jak se vaše tělo naplňuje klidem (od prstů na nohou po hlavu), zadržte dech a s výdechem si představujte, jak z vás mizí napětí.

Pětiminutovka
Máte-li celých 5 minut, pohodlně se posaďte a zavřete oči. Uvědomujte si, jak vzduch prochází vaším nosem. Nesnažte se dech ovlivňovat, jen jej vnímejte. Kdykoliv se vaše myšlenky odchýlí od dýchání, vraťte je zpět. Vnímejte, jak vdechujete a vydechujete, jak se cyklus podobá houpání mořských vln. 5 minut každý den vás uklidní a zharmonizuje, váš život získá zcela nový rozměr.

Desetimunutovka
Posaďte se a opakujte si povzbuzující výroky, které se mohou týkat jakékoliv oblasti vašeho života, např.: "Dnes se cítím výborně a jsem schopný dosáhnout svých cílů.", nebo: " Jsem zdravý, šťastný, bohatý a svobodný člověk.". Říkejte si svou povzbuzující větu stále dokola. Zbavte se myšlenek na to, že se chováte jako blázen a někdo vás sleduje, zaměřte se jen na sebe a sílu svých vět. Pozitivní věci vašeho života se nedějí náhodně, je potřeba si je přivolat. Uvolněte své tělo myšlenkami na vše dobré a hezké, aby se to stalo nebo zůstalo realitou. 10 minut pro sebe a přivolání všeho příjemného do vašeho života by se v ideálním případě mělo stát vaším denním rituálem. Zaznamenáte pak opravdový posun v kvalitě prožívání každého dne.

Vyberte si z výše uvedených alespoň jednu techniku a přijměte ji jako kamarádku do svého života. Uvidíte, že tato kamarádka vás nejen nezklame, ale zažijete s ní pravidelné velmi příjemné chvíle, na které se budete již od rána těšit. 


Více se dozvíte na:
Zdroj: Selfgrowth.com

vytisknout | uložit do pdf | přeposlat kolegovi

 


Reklama: